Frakt och retur

Frakt & leverans

– Fri frakt över 499:-
– Varor packas normalt inom 24 timmar.
– Leveranstiden är 2-4 dagar.
– Paketet skickas till närmaste utlämningsställe

Beställningar gjorda på vardagar skickas normalt från oss samma innan nästkommande dag. Varor som beställs under en helgdag skickas från oss nästkommande vardag. Observera att leveransen kan ta ytterligare en dag till vissa orter, till exempel i norra Sverige. Vi reserverar oss för eventuella förseningar orsakat av distributör.

Leveranssätt

Leveranser inom Sverige sker med PostNord. Leveranser utanför Sverige sker med Posten eller UPS, du väljer själv det alternativ som passar dig. Paket hämtas ut hos ditt närmaste ombud. Väljer du att ange ditt mobilnummer vid beställning får du en sms-avisering när ditt paket finns att hämta. Om du inte valt att ange ditt mobilnummer får du istället en avisering i brevlådan som berättar att ditt paket levererats till ditt ombud. Du har full försäkring på din leverans.

Följ ditt paket

Du kan följa ditt paket med det kollinummer som du hittar under din order.

Ej uthämtat paket

Ditt paket ligger hos ditt ombud i 7 dagar, detta kan dock förlängas i PostNords app till 14 dagar. Om paketet inte hämtats ut efter denna tid skickas det tillbaka till oss och du debiteras en administrativ avgift på 250 kr plus porto.

Utlandsköp

Köp hos daystyle.se kan göras från samtliga länder i EU. Fraktkostnad för utlandsköp är 150 kr. Kontakta oss för mer information.

Retur & ångerrätt

Du har alltid rätt till öppet köp inom 14 dagar från leveransdag, det vill säga den dagen då du hämtar ut ditt paket hos ditt ombud. Pengarna åter gäller inom denna period. Återbetalning görs inom 15 dagar. Spara alltid din följesedel tills dess att returen är genomförd och summan är återbetald. Daystyle står ej för fraktkostnaden vid retur. Följande gäller för en godkänd retur och återbetalning:

– Produkten ska vara oanvänd.
– Obruten och ej skadad förpackning.
– Produkten ska ligga i sin originalkartong.

Ej returnerade bonusprodukter debiteras enligt gällande prislista.

Skulle ett paket vara skadat vid leverans ska ett mejl skickas till info@daystyle.se. Detsamma gäller om en eller flera produkter skulle saknas i din leverans. Det är mottagarens ansvar att kontrollera paketets skick vid leverans. Returnera produkten med spårbar leverans.

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar. Skulle detta uppstå förbehåller vi oss rätten att i efterhand justera detta. Vi kontaktar dig om det gäller en prisjustering eller förändrar leveranstiden på en vara du beställt och du har då rätt att ändra eller makulera din order.

Returadress

DAYSTYLE
BOX 2063
663 12 HAMMARÖ

Reklamation

Vid reklamation tillämpas konsumentköplagen. Reklamation av en felaktig vara måste göras inom skälig tid från leveransdatum. Reklamationen görs via mejl till oss på info@daystyle.se, där du anger ditt ordernummer och anledning till reklamation. Vid en godkänd reklamation står Daystyle för returfrakten, vilken återbetalas till dig inom 15 dagar efter det att vi mottagit och godkänt din reklamation. Observera att minst 75 % av varans innehåll måste finnas kvar för att våra leverantörer ska godkänna en reklamation. Det är även leverantören som avgör om det är en godkänd reklamation.

Återbetalning vid retur och reklamation görs inom 30 dagar genom att pengarna återbetalas till det konto som användes vid köp. Även köp betalade via faktura betalas tillbaka inom 30 dagar. Har du inte betalat fakturan ännu makuleras den. Om betalning skett via Klarna återbetalas summan till det konto som har angivits.